ΝΕΑ & ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ

Λειτουργία βιβλιοθηκών ΕΚΠΑ από 09.11.2020

Κατηγορίες Διεύθυνση Βιβλιοθηκών

(ενημέρωση μετά την έκδοση της ΚΥΑ 6.11.2020)

Λόγω των εκτάκτων συνθηκών που επικρατούν και μετά την ανακοίνωση της ΚΥΑ (ΦΕΚ 6/11/2020 τχ.2ο αρ. φύλλου 4899) η λειτουργία των βιβλιοθηκών δια ζώσης (για το κοινό) αναστέλλεται και οι υπηρεσίες που παρέχονται είναι στο μέγιστο βαθμό σε ηλεκτρονική και ψηφιακή μορφή και προσφέρονται εξ αποστάσεως με μικρές εξαιρέσεις εκτάκτων περιπτώσεων όπως αναφέρονται πιο κάτω.

  • Ωράριο των βιβλιοθηκών. Κάθε Βιβλιοθήκη Σχολής θα διαμορφώσει το ωράριο των προσφερόμενων εξ αποστάσεως υπηρεσιών επιλέγοντας ανάμεσα στα εξής ωράρια:07.30-15.30, 8.00-16.00, 8.30-16.30 και 09.-17.00. Κάθε Βιβλιοθήκη θα αναρτήσει άμεσα στην ιστοσελίδα της ανακοίνωση με το ωράριο προσφερόμενων υπηρεσιών.
  • Δανεισμός υλικού. Ισχύει όπως σε όλο το δημόσιο για έκτακτες περιπτώσεις. Όλη η διαδικασία θα γίνεται εξ αποστάσεως. (αναζήτηση από τους χρήστες στον ανοιχτό δημόσιο κατάλογο του υλικού ( https://opac.seab.gr/search~S6*gre ), επικοινωνία με τη Βιβλιοθήκη τηλεφωνικά ή μέσω της συμπλήρωσης ηλεκτρονικής φόρμας, καθορισμός ραντεβού από τη Βιβλιοθήκη). Μόνο η παραλαβή του υλικού θα γίνεται δια ζώσης. Προσοχή! Χωρίς το προκαθορισμένο ραντεβού δεν θα εξυπηρετείται κανείς. Το ωράριο παραλαβής υλικού θα είναι συνάρτηση του ωραρίου προσφερόμενων υπηρεσιών. Δηλαδή σε μια Βιβλιοθήκη που εξυπηρετεί από τις 8.00 μέχρι τις 16.00, η διαδικασία παραλαβής υλικού με ραντεβού θα σταματά μισή ώρα νωρίτερα. Το ίδιο και στα υπόλοιπα ωράρια. Μετά και τα νέα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων ο δανεισμός συνεχίζεται εφόσον ο χρήστης έχει δυνατότητα μετακίνησης. Προκειμένου όμως να διευκολύνουμε τους χρήστες και να μην μετακινούνται συχνά, έχουμε ζητήσει την παράταση δανεισμού των ήδη δανεισμένων βιβλίων, μέχρι και την 1η Δεκεμβρίου. Σημείωση: Ο ημερήσιος δανεισμός δεν ισχύει. Επίσης δανεισμός επιτρέπεται για τα μέλη της Σχολής που ανήκει η Βιβλιοθήκη.
  • Για την επιστροφή υλικού θα σταλεί ειδοποίηση ώστε να γίνουν επιστροφές ως επί το πλείστον κατά το διάστημα 1η έως 7η Δεκεμβρίου. Για την επιστροφή υλικού θα ακολουθείτε η ίδια διαδικασία με την παραλαβή. Δηλαδή επικοινωνία με τη Βιβλιοθήκη και προγραμματισμένο ραντεβού.

Έκδοση κάρτας μέλους. Επικοινωνήστε με τη Βιβλιοθήκη της Σχολής σας ή δείτε τις οδηγίες που υπάρχουν ή που θα αναρτηθούν σύντομα στην ιστοσελίδα της Βιβλιοθήκης της Σχολής σας. 

Λειτουργία βιβλιοθηκών, αναγνωστηρίων

  • Σύμφωνα με την ΚΥΑ Καμία βιβλιοθήκη δεν λειτουργεί ως αναγνωστήριο. Καμία χρήση υπολογιστή της Βιβλιοθήκης.
  • Όλο το προσωπικό αλλά και οι χρήστες που παραλαμβάνουν τα δανειζόμενα βιβλία θα πρέπει να κάνουν υποχρεωτική χρήση μάσκας καθ’ όλη τη διάρκεια της παραμονής τους στη βιβλιοθήκη και να απολυμαίνουν τα χέρια κατά την είσοδο στη βιβλιοθήκη.

Ηλεκτρονικές υπηρεσίες – Ηλεκτρονικές πηγές

  • Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες λειτουργούν κανονικά. Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα των Βιβλιοθηκών http://www.lib.uoa.gr
  • Η πρόσβαση στις πηγές είναι δυνατή σε  24ωρη βάση για όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Αναζήτηση υλικού στον ανοικτό δημόσιο κατάλογο: https://opac.seab.gr/search~S6*gre
  • Πρόσβαση στο Σύνδεσμο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (ΣΕΑΒ/HEAL-Link) στην ιστοσελίδα https://www.heal-link.gr/ 

 Συγγράμματα Ευδόξου. Οι δηλώσεις συγγραμμάτων στο σύστημα "Εύδοξος" θα πραγματοποιούνται κανονικά ακόμα και από όσους/όσες  φοιτητές/φοιτήτριες έχουν στο λογαριασμό τους συγγράμματα που οφείλουν να επιστρέψουν. Μόνη δέσμευση είναι να μην δηλωθούν εκ νέου συγγράμματα τα οποία πρέπει να επιστραφούν.  Οι επιστροφές των συγγραμμάτων στη Βιβλιοθήκη θα επιτραπούν ξανά όταν λήξουν τα περιοριστικά μέτρα.

 Αποθετήριο Κάλλιπος. Μπείτε στην ιστοσελίδα και αναζητήστε ακαδημαϊκά συγγράμματα σε ηλεκτρονική μορφή.

 Ζητάμε την συνεργασία σας για να μπορέσουμε να σας προσφέρουμε το μέγιστο δυνατό των υπηρεσιών μας και θα βρισκόμαστε δίπλα σας για κάθε ερώτημα ή απορία.